2010年8月2日星期一

02 Aug 10 - 零售股有周期

最近看了陸羽仁- 頭條日報 這篇文章。

筆者持有六福集團(0590),沒關係是否同意或不同意「投資的陸羽仁」的說法或計法,但覺得「投機者」某些觀點都很有趣。


陸羽仁 - 零售股有周期

記得去年差不多這個時候,我提到零售業會有景,當時話到明年(即今年)3、4月,以12月底為年結的零售股公佈業績時,零售股會炒一浸,如今睇番果然如此。

上周二收市後六福集團(590)公佈業績,截至3月底全年業績,六福大賺近一倍,業績好令股價炒過不亦樂乎,上周二公佈業績前夕收10.36元,公佈完再炒上,上周五收12.26元。唔好要求六福年年好似上年度盈利有93%增長,如果本年度有30 %盈利增長,?家呢個市盈率都未算貴,問題是盈利還能否快速增長呢?

我覺得零售股仍然有得炒,但有隱憂。「有得炒」呢句話係講俾「投機的我」聽,而「有隱憂」就是講俾「投資的我」聽。

我來自火星

我記得2000年科網潮時隻中華網(8006)上市,第一日市值炒到700億元,大過恒生銀行(011)。我當時同朋友話,如果家公司盈利升到穩定水平,以 10倍市盈率計(以盈利無大增長的公司),即係家公司盈利穩定後,應有70億元盈利,我當時仲未點諗得到中華網點樣可以賺到70億喎?但啲朋友好似當我傻嘅一樣,佢哋問我:「你來自火星呀?」當時班朋友話科網股唔計PE啦?(咁計乜?)總之人人都大聲過我。

所以講起投資,唔係短炒,我會繼續抱一個「我來自火星」的態度,去估一家公司未來的盈利。問題是散戶係唔係咁易估出一隻股未來十年的盈利和現金流呢?

最多睇到一兩年都好叻啦,即使估一年,都係好重要的參考。以六福為例,佢係自由行政策的一大受惠者,除了09年上半年受金融海嘯影響業績略倒退,年年收入大增長。甚至可以咁樣靠估,如果無金融海嘯,佢年年純利增長是否平均有30%呢?

我哋又可否假設佢未來一年都有30%純利增長,本年度可以有6.9億元純利呢?

這種純屬靠估的「篤數」,準繩度相對有限。或者用另一個方法,六福至去年9月的中期盈利只有1.88億元,但到今年3月底的上年度全年盈利有5.3億,兩數相減,即係去年9月至今年3月半年賺咗3.4億,唔好講佢盈利大增,如果未來一年都維持到這個賺錢幅度,將呢個數乘二,到明年3月全年咪可以賺6.8億囉,咁啱又同上面話每年增30%個數好接近喎!六福?家60億市值,若明年估計盈利有6.8億,即係估計明年市盈率8.9倍,仲有水位噃!唔怕同大家講,呢啲估法好唔科學。

生意好無人知

回歸到一家公司營運的ABC,賺唔賺錢,一睇收入,二睇支出,睇收入就係講生意,睇支出零售業的支出不外乎幾樣,講入貨成本、講舖租、講人工,在香港做生意,舖租佔的比重愈來愈大。

先講收入,睇番六福上年度的生意,截至今年3月底在各地共有73家全資零售店,當中香港佔31家,內地佔36家。香港仍是六福的主要市場,佔佢總收入74%,而香港零售額有一半來自內地旅客。另外內地市場佔六福總收入雖然只16%,但在快速增長中,比對上年度升咗55%。

論支出,六福上年度開支唔會大,因為上半段整體經濟仍相當受金融海嘯影響,無論舖租和人工,都唔慌有乜增長,金飾物料價格更回落了。所以就出現一種好好的經營狀態,收入大增,成本持平,就大賺特賺,正式發達無人知。

租金升壓力大

今年情況不太一樣,主要係公司發達人人都知,成本跟住就會升,中港兩地都有加人工壓力,更大問題是租金成本在快速飛升中。你睇尖沙咀、銅鑼灣啲舖頭間間都天價成交,買咗貴舖的業主,租金回報得2、3厘,自然要大幅加租,讓租金回報追番上。

六福財務總監羅添福話,去年佢哋有三分一商舖要續約,平均加租7%。尖沙咀文遜大廈的分店,由於租金加幅太高,他們無法支持,9月便會遷出。市場消息話,3年前六福租下該舖時,月租約80多萬元,但業主要求加幅四成,六福拒絕續租。

六福面對租金與日俱升,本年度盈利能否保持快速增長,仍是一個謎。六福透露,今年第2季(即本財政年度第1季)在港澳的同店銷售增長約40%,內地則增長20% ,六福話,由於去年同期銷售數字偏高,預期下半年度的銷售增長將放緩至10%。

超正日子慢慢過去

我對數字較敏感,如果六福本年度上半年(至9月底)銷售增長30%,下年半(至明年3月底)銷售只增長10%,顯示去年那種「超正」的日子慢慢過去,面對租金等成本的上升,下半年度盈利可能好唔過。零售股有周期,生意好但成本急升,業績會慢慢開始從高峰滑落。

總的來說,好像六福那樣的零售股由於剛公佈理想業績,現時仍在炒作中,特別是同業周生生(116)快將公佈中期業績,周生生更是短炒對象,若中期業績對辦,仍可以多炒一段,所以千萬不要睇完我話零售業受租金上升壓力,你就走去沽零售股。到明年開始可能成本又高啲又麻煩啲啦,但買股票睇得太超前好有問題,特別是「投機的我」更加好難怕得咁多。「投資的我」就要明白風險,可繼續持有,到業績有唔對辦的瞄頭止。



沒有留言:

發佈留言

您可能也喜歡:





related posts plugin for blogger…